Week 2 - Reisverslag uit München, Duitsland van Tosse Bontje - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit München, Duitsland van Tosse Bontje - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Tosse

Blijf op de hoogte en volg Tosse

17 April 2012 | Duitsland, München

Zo dat is al weer eventjes geleden, maar goed dat is ook wel te verwachten als je 's ochtends om 9:15 de deur uit gaat en 's avonds rond 22:00 weer terug komt. Dan hou je weinig tijd over!

Ik moet bekennen dat week 1 niet makkeiljk is geweest.. Moeite gehad om te wennen aan de nieuwe omgeving en invloeden, maar hierdoor zeker het idee dat ik hier sterker uit ga komen. Ik ben vandaag met een collega van me naar de stad geweest om te kijken voor een nieuwe laptop. We hadden ons al een beetje georienteerd online, dus het duurde niet lang voordat ik overging tot de aanschaf van een nieuwe laptop(waar ik op dit moment dit reisverslag mee schrijf). Ik ben er heel erg blij mee en door hier wat films op te kunnen kijken enzo heb ik toch weer een nieuwe manier erbij om wat leuks te kunnen doen.

Een laptop kopen is niet goedkoop ben ik inmiddels achter gekomen, maar dat is het niet het enigste wat ik heb moeten kopen tijdens mijn eerste dagen hier. Ik heb deze week een nieuwe telefoon gekocht(omdat mijn oude stuk is gegaan, ik heb dus ook geen telefoonnummers meer dus mocht je je nummer hier kwijt willen of op facebook tegen me willen zeggen dan kan ik zo weer een beetje mijn contacten uitbreiden), een nieuwe fiets gekocht vooral om tussen huis en werk te kunnen reizen(ik zou namelijk het ov zelf moeten betalen en dat zou rond de 150 per maand worden) hiermee ben ik overigens 10 minuten sneller= in 15-20 minuten van mijn werk bij mijn appartement en daarnaast nog boodschappen en dergelijke en internet voor op mijn mobiele telefoon. Kortom een dure eerste paar dagen, maar dankzij mijn ouders was dit in elk geval mogelijk. Ik denk ook wel dat ik deze dingen nodig had, om het hier iets meer naar m'n zin te krijgen.

Op het werk gaat het goed, ik heb al iets meer de goede werkinstelling te pakken. Ik ben bezig met allerlei dingen op het gebied van online marketing vooral en ben sinds gister ook bezig met het ontwikkelen van een social media plan voor ons bedrijf. Dit vind ik er leuk om te doen!!

Ik ben nu nog op mijn werk, omdat ik in Karlsfeld waar mijn appartement is geen internet en tv heb. Ik ga zo weer richting mijn appartement toe, vanmiddag ff hardlopen en dan vanavond naar de stad toe. Bayern speelt namelijk vanavond de halve finale van de championsleague hier, dus ik ga maar eens van dichtbij kijken hoe erg het voetbal hier in München leeft. Morgen een werkdagje en dan donderdag weer lekker vrij!

Iedereen bedankt voor de reacties op mijn blog en ook voor alle emails en smsjes! Ik lees alles en vind het super leuk om te krijgen, ookal reageer ik niet overal persoonlijk op!!

Groeten uit München!

  • 17 April 2012 - 13:44

    JB:

    Dag schatjeeeeee!

    Wat super cool dat je nu een laptop hebt! Daar zullen papa en papa vast ook heel blij mee zijn als je weer terug bent :D Hahaha! Nu alleen nog zorgen dat je ook op internet kunt in je apartement. Dat zou het wel wat relaxter maken! Ik hoop dat je nu dvd's kunt lenen van de collega's. Of een paar kunt kopen. Chill zeg! Hoe was het sporten gister avond? Mag je nu voortaan elke wat eerder stoppen om te gaan? Ik spreek je snel weer! BIG KISS & HUG!!

  • 17 April 2012 - 13:54

    Ruud:

    Pronostiek voor vanavond? Nu moet je zeker voor Bayern supporteren.....
    En dan ook nog Ajax op weg naar het kampioenschap. Jouw voetbalwereld kan zeker niet meer kapot.......?

    gr uit Belgenland

  • 18 April 2012 - 06:54

    Lenny:

    Hoi Tosse,

    Renske heeft het doorgegeven aan mij, dank je wel hiervoor,
    Zo te lezen, heb je nu wel je draai gevonden, na de moeilijke eerste week, fijn om te horen!
    Gelukkig heb je nu een laptop tot je beschikkig!! Heb je wat meer mogelijkheden, geweldig voor je!
    Niels heeft het vaak over de reis naar je , hij is er maar druk mee...
    Ik hoor niets anders...maar wel erg leuk toch? Tosse, een leuke werkdag vandaag ( wat een tijden zeg!) en heb een fijne vrije dag morgen, geniet ervan!! Veel liefs van ons! xxx

  • 18 April 2012 - 12:07

    Vinesh:

    Hey Tos!

    Goed om iets van je te horen. Fietsen is gezond + kostenbesparend dus een zeer goede zet! Als je nu nog internet in je appartement hebt ben je compleet. Mooi dat je je werk ook leuk vind, maakt het een stuk makkelijker en dan ga je tenminste met plezier ernaartoe (hoop ik). Geniet van je vrije tijd!
    mijn nr: 06-26805394. Stuur me ff een smsje dan heb ik jou nr ook meteen

    One Love

  • 18 April 2012 - 14:47

    Ma:

    Hoi schat,
    Fijn dat we een goed contact hebben en elkaar veel spreken. Knap hoe jij je kwaliteiten inzet. Geweldig dat je contacten legt met anderen in munchen. Ik wil ook iedereen bedanken die jou met liefde steunt door mails en berichten. Super bedankt allemaal.
    gr sonja

  • 18 April 2012 - 17:10

    Chantal:

    Heee Tosse!!

    Wat fijn dat je al iets meer je draai hebt gevonden! En wat leuk dat je het naar je zin hebt op je werk! Wel lange dagen hoor! pff.. gelukkig ben je wel wat gewend ;)

    Geniet van alle ervaringen daar!!

    Liefs Chantal

  • 23 April 2012 - 19:12

    Lange Bolle & Sandra:

    Korte dunne!!
    Goed hoe je alles heb kunnen regelen, is wel heel belangrijk om het daar naar je zin te hebben want je moet nog wel even! Was voor mij ook een dure tegenvaller, me auto ging niet meer in zijn versnelling kostte me weer 525 euries. Toevallig dat je met je ma aan het Skypen was toen ik der belde, hopelijk heb ik je ma weer gelukkig kunnen maken:). Pikkie ik spreek je gauw bellen we even. Hsvvj jwz

  • 24 April 2012 - 06:44

    Lenny:

    Hey Tosse,
    Alles goed daar?
    Wat leuk dat je niels gister belde voor zijn verjaardag! Wij hebben hem verrast met een etentje in Woerden, (spare ribs), dat was wel gezellig!
    Hoe is het verder met je? Ga je nog naar een andere kamer? Begin je net ergens te wennen, moet je alweer weg..Het is toch wat!
    Maar jij bent altijd positief ingesteld dus dat komt zeker goed met jou!!
    Lieve groetjes van ons en tot gauw weer! xxx

  • 25 April 2012 - 09:36

    Buufie:

    Tosssieeee!

    Jeetje, wat een lange dagen maak je zeg!
    Gelukkig dat je het steeds weer wat beter naar je zin krijgt.
    komt wel goed schatje ;) haha

    Liefssss !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, München

Stage München

Ruim drie maanden voor school op stage in München!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2012

17-05-2012

07 Mei 2012

07-05-2012

28 April 2012

Week 3

17 April 2012

Week 2

11 April 2012

Week 1
Tosse

Actief sinds 05 April 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 10303

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 02 Augustus 2014

Afstuderen!!

06 April 2012 - 17 Juli 2012

Stage München

Landen bezocht: