Eerste week in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Tosse Bontje - WaarBenJij.nu Eerste week in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Tosse Bontje - WaarBenJij.nu

Eerste week in Barcelona

Door: Tosse

Blijf op de hoogte en volg Tosse

08 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

De eerste week zit er alweer op! Een bewogen week moet ik zeggen. Een achtbaan van emoties die een aantal dieptepunten kende, maar vooral veel hoogtepunten.

Het begon in elk geval avontuurlijk. Ik was nog niet in de rij van de douane of er werd al omgeroepen dat het de laatste oproep was voor iedereen van Eindhoven naar Girona (mijn vlucht). Ik dacht dat zal wel meevallen, dus ik ben gewoon in de rij gaan staan.. een rij voor de douane van rond de twee honderd mensen. Toen 2 minuten later dezelfde oproep herhaald werd heb ik toch maar besloten actie te ondernemen. Ik ben langs de rij gelopen, over een hekje geklommen en helemaal vooraan in de rij gaan staan bij de douane(met mij aardig wat anderen). Toen ik door de douane was, rennen naar mijn gate en wat bleek.. iedereen zat al in het vliegtuig zowat.. Kwestie van waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!

Toen ik aankwam in Girona de bus gepakt naar Barcelona en daar werd ik opgehaald door Oscar een jongen die ik ken sinds 3 weken pas via twee vrienden van me uit Barcelona die voor een jaar in Utrecht studeren. De eerste drie dagen heb ik in zijn huis doorgebracht en ik ben door hem, zijn broertje en hun moeder als een familielid ontvangen. Een warmer ontvangst en met meer liefde had ik niet kunnen hebben.

Maandag mijn eerste werkdag, waarbij de mensen van mijn werk tegen me zeiden dat ik als ik dat wilde eerst lekker alle dingen kon gaan regelen die nodig waren. Dat ben ik dus gaan doen. Maandag ochtend nog bij een appartement gaan kijken en dat appartement direct die dag nog gehuurd voor de komende zes maanden. (zie foto's)

Sinds een aantal dagen heb ik nu ook 3 huisgenoten. 2 meiden uit Belgie, waarvan eentje uit het nederlandstalige gedeelte en een jongen uit Chili!

De eerste werkweek was wennen, veel vertalen, veel inlezen en een hoop vragen stellen. Vrijdag was de leukste dag bij uitstek. Ik werd voor het eerst aan de slag gezet om telefonisch leveranciers te gaan zoeken voor ons bedrijf. In Nederland, dus lekker aan de telefoon met allemaal hollanders. Een goed begin van de echte taken, want dat is waarvoor ik gekomen ben!

Gisteravond ons eerste huisdiner gehad, crepes gegeten gemaakt door onze franstalige belg en een italiaanse vriend van haar. Lekker gegeten en gezellig gepraat!

Vandaag maar eens voor het eerst de buurt hier verkennen, vanavond stappen met mijn huisgenoten en morgen hopelijk een potje voetballen met die Chileen en vrienden van hem uit Chili en Mexico.

Vanaf maandag ga ik mee voetballen met een team waar vrienden van Oscar in spelen. Het team heet GP3(gerard pique 3) en hun veld ligt direct naast Camp Nau. Ben benieuwd.

Woensdag komen mijn twee spaanse vrienden Carlos en Nico voor een week terug naar Barcelona, dus hopelijk een hoop leuke dingen met die jongens doen ook!

  • 08 Februari 2014 - 14:37

    Jott:

    Hi liefje! Super fijn om zn leuk verhaal van je te lezen!
    Veel foto's blijven maken!! :)
    KUS!

  • 08 Februari 2014 - 18:02

    Ruud:

    Let maar op met belgische invloeden. Voordat je het weet ben je verkocht. Geniet van de zon en de eerste drie medailles van onze jongens in Rusland.

  • 08 Februari 2014 - 18:08

    Sonja:

    Hoi lieve TOsse, wat een gave uitdaging weer en wat doe je het goed!!!!! Wij hebben net je eerste pakket opgestuurd met de nodige Hollandse dingen,zoals pindakaas. In huis is het stil! Haha en de koelkast blijft vol, hoe zou dat komen? Fijn dat we skypen.Zet hem op en maak er een mooie tijd van! Love en een grote hugh vanuit mijn hart! Denk aan je kaart VERTROUWEN, love ma

  • 08 Februari 2014 - 18:08

    Sonja:

    Hoi lieve TOsse, wat een gave uitdaging weer en wat doe je het goed!!!!! Wij hebben net je eerste pakket opgestuurd met de nodige Hollandse dingen,zoals pindakaas. In huis is het stil! Haha en de koelkast blijft vol, hoe zou dat komen? Fijn dat we skypen.Zet hem op en maak er een mooie tijd van! Love en een grote hugh vanuit mijn hart! Denk aan je kaart VERTROUWEN, love ma

  • 08 Februari 2014 - 18:10

    Sonja:

    Hoi lieve TOsse, wat een gave uitdaging weer en wat doe je het goed!!!!! Wij hebben net je eerste pakket opgestuurd met de nodige Hollandse dingen,zoals pindakaas. In huis is het stil! Haha en de koelkast blijft vol, hoe zou dat komen? Fijn dat we skypen.Zet hem op en maak er een mooie tijd van! Love en een grote hugh vanuit mijn hart! Denk aan je kaart VERTROUWEN, love ma

  • 08 Februari 2014 - 19:19

    Mar:

    Hey Tosse! Gaaf man allemaal! Leuk om je te volgen zo!
    Ga lekker zo door, voetballen, socializen, werken...
    Kus, Mar

  • 08 Februari 2014 - 19:50

    Anita:

    Hola guapppooo ke tal? Geniet ervan en veel suc6
    Mucho Besos X Saludos desde Holanda!!!

  • 08 Februari 2014 - 19:59

    Demi:

    Hee lieve tos, het klinkt fantastisch daar we missen je en hopen dat je het daar superleuk hebt! Gebiet ervan en laat gauw weer een reisverslag achter!!
    Kusjes xxxxx demi

  • 08 Februari 2014 - 20:15

    Desiree Henzen:

    Hoi Tosse,

    Leuk hoor zo berichtje van jou. De eerste week zit er al weer op. Ben benieuwd hoe het is om vlak bij nou camp te voetballen volgens mij voel je je heel klein. Misschien nog iets van Gaudi bezichtigen hebben ze daar genoeg. Dus veel plezier de aankomende week. Nu snel afsluiten van de hulding in het heineken house komt zo op tv en als schaatsliefhebber wil ik dat niet missen. Groetjes van ons allemaal. Desiree

  • 08 Februari 2014 - 21:10

    Chantal:

    He lieve tos,

    Gaaf de eerste week met ervaringen alweer voorbij gevlogen voor je. Leuk dat we zoveel appen blijven we op de hoogte hier. Geniet ervan daar, xxx

  • 08 Februari 2014 - 21:18

    Finn Soesbergen:

    Lieve tosse, het doet mijn hartje goed dat je nu je plaatsje hebt in barcelona! Je moet gewoon lekker lol maken, voetballen (wel leren) en gewoon Tosse zijn. Ik Odin Demi en natuurlijk je hele familie (ik het meest) houd superveel van je, ik zie je echt als een vader sinds papa weggegaan is. Echt ik ben super trots op je! Xx Finnie

  • 09 Februari 2014 - 01:45

    Buufie:

    Tossie! Wat fijn dat je al redelijk je eigen plekje gevonden hebt. Nu is het nog wennen, maar voor je t weet zit het er al weer op.. Komt helemaal goed! Jij kan dit! Liefs & dikke zoen!

  • 09 Februari 2014 - 08:40

    Esther:

    Hee neefje,

    Wat een mooi verhaal! Leuk om je op afstand te volgen! En barcelona.... Hoe gaaf is het om daar af te studeren! Geniet er met volle teugen van! Knuffel van je kleine grote nicht(je)

  • 09 Februari 2014 - 10:57

    Berna Van Der Linden:

    Veel Plezier Tosse!

  • 09 Februari 2014 - 16:32

    Len:

    Hey lieve Tos,
    Wat ben je goed bezig!
    Heerlijk dat je daar met je huisgenoten in buurt kan gaan voetballen. Fijn dat je zo goed bent opgevangen door die familie , wat gastvrij !
    Mooie foto ,s hoor :-)
    Hou je goed he!
    We missen je en blijven je volgen ♡
    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 09 Februari 2014 - 16:32

    Len:

    Hey lieve Tos,
    Wat ben je goed bezig!
    Heerlijk dat je daar met je huisgenoten in buurt kan gaan voetballen. Fijn dat je zo goed bent opgevangen door die familie , wat gastvrij !
    Mooie foto ,s hoor :-)
    Hou je goed he!
    We missen je en blijven je volgen ♡
    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 09 Februari 2014 - 16:34

    Len:

    Oeps ....er ging vlgs mij wat mis, sorry ;-)

  • 22 Februari 2014 - 20:44

    Riekie En Herman:

    Hoi Tosse, even een klein berichtje van ons. Geniet van de tijd, voordat je het weet is het weer voorbij. Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Tosse

Actief sinds 05 April 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 10221

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 02 Augustus 2014

Afstuderen!!

06 April 2012 - 17 Juli 2012

Stage München

Landen bezocht: